rombongan cik alya

Selasa, 21 Disember 2010

" saya tidak sempurna tanpamu".. eh? yeke?

mood : jiwang..( dalam hati ada taman.. buaian, jongkang jongket semua xterkecuali )
lokasi : bilikku syurgaku..
iringan muzik : pulanglah by Bedroom Sanctuary ( Bo Amir Iqram ) 

kalo korang ada terbaca.. semalam aku dah wt entry pasai ni (nota cinta).. tp? xpuas la beb.. aku xkomen puas2.. tp? hari ni.. aku nak wat lg entry ni.. mungkin aku dah ketinggalan zaman.. cerita ni dah lama kot? tapi aku tetap nak kongsi ngan korang.. yang tanak baca? sila tekan pangkah yang kat atas blah kanan tu.. tp? dunt wory.. mmg mantap la lakonan depa ni?


"NOTA CINTA"

COFFEE-MATE- Nota Cinta Episode 1


nota cinta :
- romantik bila asben datang amik kita kat tempat keja naik moto.. xkisahla moto pun.. naik moto lagi best.. mengeratkan silaturahim.. leh peluk beliau ketat2.. ahaks! lebih2 lagi bila beliau tlg pakaikan helmet kat kepala kita.. huh.. ngada2 la ko ni alya.. ah! biaq la.. korang jel0us?

 
- 'xpela, saya balik nek teksi je'.. ala2.. cutenya.. jual mau mahai beb!! haha.. ingatkan boy tu dah fed-up!! muka c0mm ja.. tengok2? beliau tlg tahan kan teksi!! hakhak.. sekali ngan bukan teksi beliau hentam pi tahan.. lihatlah kesanggupan nya!! dah macam police trafik dah..
- sedih boy tu bila dgr gurl tu ckp.. 'selera kita lain'.. uhuk2.. "syg.. xsemestinya selera lain xleh bersama..."( abg yg nak beli CD tu potong stim laa )


- aippp!!! jangan pegang2.. x nikah lagi!!! haha...
- walaupun tgh tgk bola.. ( biasa la lelaki mana xsuka bola ).. "kenapa tutup tv?"... jwb asben nya.. "sebab abg nak tgk muka syg.." argh.. romantik gila!!

..ada masanya setelah sekian lama kita akan kehilangan saat itu, namun terpulang kepada kita untuk mengembalikannya..


COFFEE-MATE- Nota Cinta Episode 2


nota cinta :
- wooiiii.. owg nak kiss wife org la.. yg phone tu bunyik apa hal? (ups!! sory terEMOSI plak)
- saat isteri nak mengimbau kenangan dulu2? si suami plak wat hal.. tertidoQ la plak.. alalala.. majuk terus! tetapi si isteri tetap x berputus asa...
- 0pss!! black-0ut... tp apa reaksi si asben? hmmm... bola bola bola!!!


- nota dari si isteri yang penuh makna tersurat & tersirat.. tp? si suami tetap wat x endah ja..
- so? dah xsempat sgt nak beli krimer coffeemate! bz kan? ha? minum la? taw pun xsedap kan?


..adakala kita perlu berpatah balik dimana ianya bermula, melihat bagaimana ia boleh disemarakkan kerana setiap peluang memberikan kemungkinan, namun kadang kadang ia memerlukan lebih daripada itu..


COFFEE-MATE- Nota Cinta Episode 3


nota cinta :
- bila si isteri dah merajuk? hah.. baru nak sedar diri..
- mata aku terlekat pada satu part ni.. 'kawan kawan semua, hari ni saya ingat saya nak jadi arkitek..' dan ada suara2 sumbang yang bertanya..'napa nak jadi arkitek?'..'sebab saya ada rancangan nak dirikan rumah, jadi? sila tengok pada skrin laptop saya..'


 - wah... bagus2.. aku suka sampai guling2 kalo ada org create sampai macam ni time nak ngorat aku!! skrg zaman dah maju.. teknologi dah canggeh.. semua dah jadi pakar2 IT.. apa salahnya..


- ha.. cara melamar yang cukup berkesan.. eh eh... macam nama aku ja tu? wahhh.... si dia dah melamar la..jeng jeng jeng!! "SAYA SUDI!!!"...

..sememang untuk berubah semuanya terpulang kepada kita, apapun tak akan menjadi kalau kita hanya berdiam diri dan mengharapkan sesuatu, kerana setiap perubahan memerlukan permulaan samada permulaan daripada DIA ataupun KITA sendiri.. 


nota cinta : zaman skrg pn pakai lagi kan 'nota kecil'.. aku ingatkan zaman aku bercinta time sekolah rendah ja pakai 'nota kecik' ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...