rombongan cik alya

Sabtu, 18 Disember 2010

kerana spedometer yg terlalu smart? aku lantas..

spedometer? apa tu? aku pun xtaw sebenarnya nama menda ni.. kalo aku? aku just sebut meter ja.. xpun kilometer.. hakhak.. masa internet kat umah aku problem baru2 ni.. saja la aku gatai mulut pi tanya..

"cik, kenapa tenet kat umah saya la ni makin slow.. padahal aritu dah upgrade dah.. skg ni bpa kelajuan tenet kat umah saya ni ha?"

staf yang kat TM tu ada suruh aku cek dekat [link] ni.. dia ckp nak check bill tepon pun bleh..

"cik, bill api? bill ayaq bleh check skali x kat cini?" ( gila kau aku nak tanya, mau x dia ketuk pala aku ngan hammer, aku just tanya dalam hati jela)


huhu.. bila aku click ja kat spedometer.. tetiba ja kuaq yang ni...

wooaaaaa..... colourfull nya.. aku suka ! aku suka !

ni la spedometer utk check kelajuan internet kat umah aku

mula2 cik tu suruh aku click kat "restart speed test"... masa jarum tu dok naik sampai tahap kelajuan maximum ja.. aku pun mula la berangan... aku tengah bawah feri.. eh! silap2.. FERRARI !!




sambil memandang spedometer kat laptop aku tu... bleh aku bygkan betapa lajunya ferrari tu aku bawak...


tetiba...


.
.
.
.
.
.
.
.

"cik alya? ada apa apa lagi yang bleh saya bantu?"

"cik?"

"cik? sambil staf TM tersebut mengetuk gagang telepon beliau"

aku pun tersentak dari lamunan.. ala lebih kurang lagu "lamunan terhenti" la..

"gulpp, potong stim betoi la.." (dalam hati aku bersuara)

"owh.. xdak apa apa dah.."

"ok, terima kasih kerana menghubungi kami.. kalau ada masalah cik boleh hubungi kami lagi di 100.. sekian terima kasih"

"ok.. sama sama kasih"...

aku pun masuk bilik dan sambung balik lamunan aku nek keta ferrari.. tapi kali ni dengan "firdaus dalam filem AKU MASIH DARA".. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...