rombongan cik alya

Sabtu, 7 Mei 2011

Saya seorang yang pandai memasak! Xcaya tanya ibu saya.

Hari ni adalah hari yang lebih kurang bersejarah dalam idup aku. Tapi aku xpasti la rayuan aku untuk masukkan 'sejarah' ni dalam buku sejarah tingkatan 5 diluluskan ke x? Xpa, untuk korang aku try apply sampai dapat ok. Nanti korang bleh la pi beli buku sejarah tu kat POPULAR @ PUSTAKA UNION :-) Nak dijadikan cerita, hari aku bangga sangat! Sampai kembang idung aku yang dah sedia terkembang ni. Hari ni, time aku dok wat susu kat adik aku td (ceh! bajet kakak misali la konon)! Ibu aku ajak masak char koi teaw.


Sebelum aktiviti(memasak)
Ibu : Nak masak char koi teaw tu kena buh daun kuchai ja kan? Sayur lain xyah ka?
Alya : Xyah la ibu.
Ibu : Lepas masuk sos char koi teaw tu, garam kena masuk x?
Alya : Masuk sikit kot. Tengok sekucup rasa. Bangganya. First time ibu tanya Alya bab memasak ni!
Ibu : .....


Selepas aktiviti(memasak)
Ibu : Macam mana? Sedap dak? Sama dak yg mcm ari tu? Kurang ayaq ka lebih ayaq?
Alya : Hmm. Sedap! Sama. Kurang ayaq kot. Kena lebih sikit baru dia basah. Wah. Terasa diri ini seperti Chef Wan!
Ibu : ......

Soalan : Kalo korang jadi ibu aku, korang rasa cam nak lempang laju-laju x budak riak macam aku neh?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...