rombongan cik alya

Rabu, 18 Mei 2011

Posmen Junior.

Dua jam sebelum aku mengUPDATE entry ni. Tengah sakit pinggang aku melipat kain yang beraga-raga. Tetiba ja adik(AIDID) aku datang kepadaku. Dialognya lebih kurang begini. (Sila hayati dengan penuh perasaan) :-)

Aidid : Kakak, nombor telep0n kakak berapa?
Aku : Kenapa? Aidid nak buat apa?
Aidid : Abang Chaq(tukang kantin sekolah ibu aku) mintak. Kakak tulis la bagi kat Aidid. Esok Aidid nak bagi kat Abang Chaq.
Aku : Aidid pi amik kertas dgn pen. Kakak habaq, Aidid tulis sendiri.
Aidid : Ok. (dengan segera beliau berlari-lari anak pi amik kertas dgn pen dan terus kembali ke bilik aku)
Aku : Wah! Besaq nya kertas? (terkejut sbb beliau amik kertas A4)
Aidid : Xpa. Aidid nak buat surat.. Hehe.
Aku : Ok. Aidid salin. Kakak cakap. kosong satu tiga. (Then Bla Bla Bla)
Aidid : Ok. Siap. Esok Aidid bg kat Abang Ngah!
Aku : Eh. Td cakap Abang Chaq. Mana satu ni?
Aidid : Hehe. Abang Chaq la. Silap-silap. :-)


p/s : Budak-budak kecik pun dah pandai jadi p0smen kan. Agaknya nanti besaq kerjaya adik aku ni p0smen kah? :-P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...