rombongan cik alya

Jumaat, 4 Februari 2011

kalajengking neraka

sekadar renungan dan pedoman bersama.. kawan aku SMS aku tentang perkara ni.. meremang aku membacanya!!

yang pastinya itu bukan tangan aku

Kalajengking neraka.. di hari khiamat akan keluar seekor binatang dari Neraka Jahanam yang bernama Huraisy berasal dari anak Kalajengking.. besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat.. panjang nya pula seperti jarak langit dan bumi..

malaikat Jibrail bertanya : Hai Huraisy! kemana hendak kau pergi dan siapa yang kau cari?

Huraisy menjawab : aku mahu mencari LIMA orang..

pertama - orang yang meninggalkan solat
kedua - orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat
ketiga - orang yang derhaka kepada kedua ibu bapanya
keempat - orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid
kelima - orang yang suka minum arak

p/s : korang yang nombor brapa?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...