rombongan cik alya

Ahad, 9 Januari 2011

SMS berantai?

hari ni kita berjumpa lagi dalam segmen yang terbaru iaitu SMS berantai.. alahai.. aku TERbajet nak jadi DJ la plak? adeh.. maafkan aku beb! korang taw x apa tu SMS berantai? meh dekat cket aku nak terangkan satu perdua kat korang semua.. SMS means 'short message service'.. BERANTAI means 'yang pakai rantai..' kiranya SMS tu pakai rantai leher la.. erk~~ sah! ajaran sesat aku neh..

ala.. korang takyah la buat buat x tau.. aku tau yang korang pun tau pasai SMS berantai ni.. dia lebih kurang macam SURAT BERANTAI la.. eh eh.. jap.. aku ada terdengar sowg hamba Allah ni tanya.. SURAT BERANTAI tu apa? ok.. definisi surat berantai oleh Nor Analia, surat berantai tu lebih kurang macam ni la, surat yang mensyaratkan atau mewajibkan anda mengirim surat tersebut kepada beberapa orang yang lain.. jika tidak? anda akan dapat bala.. itu salah satu contoh..

tapi? bab bab hukum mempercayai benda ni aku tak berani nak bukak mulut la.. kalo taip? aku berani!! haha.. samada haram, halal, sunat , makruh dan sebagainya? aku tak tau.. zaman sekarang ni dah banyak.. kalo zaman xdak kertas dulu.. maybe diorang akan guna batu.. so? dipanggil 'batu berantai..' upgrade cket.. guna 'surat berantai..' zaman IT plak.. 'email berantai..' nasib baik xdak lagi fesbuk ngan belog berantai.. dan semalam? aku ada terima 'SMS berantai..' haha.. tp bukan untuk mengirim pada orang lain.. cuma 'mensyaratkan' saja.. kira berantai jgk la kan?

sila abaikan hanset uzur aku itu~~

semalam time aku dok tengah syok syok layan LBS tetiba aku ada terima satu SMS berantai ni.. "Kalau awk msih syg sy, jgn rply msg ni.." korang faham x? aku c0py seketoi seket0i ni.. satu titik pun x tinggal.. what the cat dapat SMS mcm tu? huhu.. aku pun xtau nak rply ke x.. kalo rply? dikatakan xsyg.. kalo xrply? dikatakan syg.. so? apa masalah aku sebenarnya?

zaman skrg ni.. SMS jadi 'org tengah' kan? contohnya.. nak berkapel, nak MELAMAR, walhal nak bercerai sekalipun guna SMS.. oh tidak.. sungguh x mengasyikkan.. sopan santun la cket beb.. xkan la nak SMS sepanjang masa.. MMS la sama.. haha.. sorry henpon aku xdak MMS.. infrablue ada~~ lalalala... damn!


nasehat aku, benda benda idup mati, masa depan ni.. xyah la gunapakai SMS.. kalo kasik rantai kat aku seketoi aku terima dengan tangan yang terbuka~~ 

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...