rombongan cik alya

Rabu, 26 Januari 2011

gangguan seksual macam haram!

maaflah jika cerpen ini ayatnya macam budak 10 tahun..

peristiwa ni terjadi pada diri pemilik blog ni sendiri.. sapa lagi? aku lah!! hadoi.. hari khamis lalu bersamaan 25/01/2011, kelas aku bermula pada pukul 8 pagi.. iaitu kelas Bahasa Inggeris.. seperti biasa, aku sengaja melewatkan diri untuk ke kelas tersebut, kerana aku tahu pagi pagi cam gini jalan jem.. komfom miss bi tu sampai lambat.. paling lewat pun 15 minit..

kengkawan aku yang lain semua dah go to class.. tinggal aku sorang jerk! xpe xkisah.. so? aku dengan senang hatinya lepas pakai tudung.. aku bukak plastik roti gardener then tampal tampal dengan 'kaya' sikit buang 3 keping.. hah! amik kau.. puas hati.. gelojoh kan aku makan? aku jarang makan pagi.. s0? sekali makan, aku akan hentam 3 keping.. aku bayangkan breakfast makan burger..

jam dah menunjukkan pukul 8 pagi.. aku harus segera beredar dari bilik aku.. dengan lafaz 'bismillahitawakkaltu' aku memulakan perjalanan kaki ku.. jalan agak lengang.. kereta motor x banyak sebab semua kena tahan kat traffic light.. merah da.. haruslah berenti.. aku pun melintas.. sekali... then, lagi sekali.. mataku terperasankan ada sebuah kereta di depan ku itu, kereta tersebut parking di tepi jalanraya..

aku mempercepatkan perjalanan, apabila aku lalu disebelah kereta tersebut, tiba tiba seorang lelaki mengeluarkan kepalanya dari tingkap kereta tersebut untuk bertanya kan sesuatu..

'adik, Taman Wira Mergong C kat mana?'

aku menjawab 'kat depan nu.. kawasan ni Taman Wira ada byk abg oi..'

tengah khusyuk aku memberitahu serta menunjukkan arah Taman Wira tersebut, tiba tiba mata ku tertancap pada sesuatu yang amat pelik.. aku ternampak yang lelaki tadi tidak memakai seluar.. serta 'ehem ehem nya' mencanak sehingga 180 darjah!! how dare y0u!! aku lantas berpaling segera dan meneruskan perjalanan ku tanpa sempat menghabiskan kata kata ku sebentar tadi.. langkah ku semakin dipercepatkan.. tanganku menggigil bagaikan orang terkena sawan.. aku xtahu apa yang aku harus lakukan.. lantas mengeluarkan henp0n.. tetapi siapa yang aku mahu hubungi? polis! apa aku mahu katakan?

sekadar gambar hiasan

aku mendapat kekuatan untuk melaporkan kejadian itu pada pakcik yang berniaga di tepi jalan tersebut.. ku ceritakan apa yang ku nampak sebentar tadi.. pakcik tadi x berhenti henti mengucap.. tidak menyangka yang peristiwa itu akan berlaku kepadaku.. tetapi salah ku juga, aku tidak sempat untuk melihat nombot plet kereta tersebut.. yang aku ingat cuma jenis dan warna kereta tersebut.. tetapi muka lelaki itu juga aku masih ingat!! sewaktu pakcik itu menoleh ke kereta tersebut, lalu kereta itu segera mengundur kebelakang lantas memasuki ke kawasan yang lain..

disebabkan sudah lewat, aku meminta diri untuk ke kelas dahulu serta meminta jasa baik pakcik tersebut untuk tengok tengok kan kereta tersebut.. disebabkan peristiwa tersebut.. aku tidak dapat menumpukan perhatian sepanjang kelas bahasa Inggeris pada hari itu!!

moral of the value? jangan jalan seorang diri.. lalala...

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...