rombongan cik alya

Ahad, 31 Oktober 2010

lega

huh.. leganya dah abes puase... eh.. bukan satu hari sayang... tp? satu bulan... haaaa? korang musti penin kan apa yg aku dok merepek ni? hehe.. saja ja aku nk ngar0t2.. td tu skrip upin ipin la.. aku nk jd pengganti suara latar upin ipin... ok x? apa pendapat korang?

aku nk story cket dlm entry aku kali ni.. pasai lega.. hari ni.. tepat jam 5.28petang.. aku lega bangat d0ng mas... nak taw sbb apa? sbb aku dah berjaya submit 'final projek' utk subjek JAVA aku.. eh bukan aku.. tp kami! ala lek lu.. minum kopi dulu meh...




terima kasih jugak kepada geng2 'wonderDITgurlz' ha3... sapa paham.. amik la...

output ni bersambung...





korang tgk je jela.... untuk tatapan korang.... 


kredit to awek abang tanta... chaiyok2...  cau!

Sabtu, 30 Oktober 2010

aidid VS kakak

location: tanjung dawai
time: 1.37 PM
date: 30/10/2010
emosi: geram sbb terpaksa kalah (huuaarrrggghhh)




korang taw x game ni? kalo taw cpat angkat tgn... hu3..



masa pertempuran...





selepas pertempuran...



hakikatnya? memang aku kalah....
huh...
ada rambutan ada pokok, ada hari aku reply...ha3...(ada pantun mcm karam singh walia x?)

Jumaat, 29 Oktober 2010

yang mana 1?

dah nk dekat seminggu aku x hapdate belog aku ni.. besa la.. harap korang paham aku ok.. baru la kita serasi kalo saling faham memahamkan... aik? betoi ke x ha ayat aku ni? maapla bro.. dulu subjek BM gua dapat 4b ja masa SPM.. ha3..

ok2.. berbalik pada tajuk aku di atas.. korang rasa aku nak story pasai apa dalam entry kali ni? ha xtaw kan? sbb korang bukan nujum pak belalang yang pandai teka2 ni.. hmm.. td pagi aku balik kampung.. setelah seminggu aku di hostel.. walaupun minggu ni 'study weeks', tp aku terpaksa korbankan masa aku utk siapkan projek final yang perlu dihantar... cewah rajin la kunun..

td pagi.. bila sampai umah ja.. aku terus masuk bilik aku.. tetiba ja mata aku ni terpegun melihat sesuatu yang amat pelik.. hehe.. xla pelik sgt.. aku dapat surat utk menemudugakan diri aku kepada depa.. maksud aku? aku dpt surat panggilan temuduga utk SPA8.. ibu ckp kemarin sampai surat tu.. ayah plak ckp xyah pi, sbb gaji cuma taraf SPM ja.. habiskan study dulu.. pastu baru pikir keja..

ok fine.. aku xkisah sgt, sbb aku pn xminat sgt keja ni.. tp? xsalahkan kalo aku mencuba? he3.. so? aku dah wat keputusan yang xtaw muktamad ke x? aku nk pi jgk temuduga ni.. kalo xdpt? alhamdulillah.. kalo dpt pn? aku tolak jela.. bkn apa.. aku juz nk rasa suasana temuduga je.. xlebih dari tu.. ayah tolonglah faham..

nak dijadikan cerita, dulu aku dah dpt panggilan dah utk SPA8 ni.. masa tu dalam 15/11/2009.. ha yang ni aku minat bangat dong mas!! aku dpt jawatan bagi LASKAR KELAS II MARITIM GRED X1.. time dpt panggilan ni, aku baru ja habis kan pengajian aku di politeknik arau, aku tgh keja kilang papan kt pokok sena, aku pun syok x hingat apa dah.. melompat masa baca surat tu.. tp? bila mntak kat ayah nk pi interviu.. ayah x bagi... teriak beb!!! sentap!

taun ni plak? bersamaan 29/10/2010 aku dpt lg.. kali ni utk jawatan JURUTEKNIK KOMPUTER GRED FT17.. walaupun aku xbrapa minat sgt.. tp kira best la.. ala cuba try test nasib aku.. mana taw ALLAH nk bg rezeki, ha3..



so? kalo korang? korang pi x? renung2kan dan selamat beramal...

Ahad, 24 Oktober 2010

jangan tidor lagi

ada apa dgn 'jangan bangun tidor lagi'? korang rasa ada apa? aku baru dok cadang nk tidoq awai mlm ni.. sbb esok dah nk balik kolej... dok sedap2 layan cita TAUBAT NASUHA kt TV3... tetiba ja iklan... kaco stim toi la.. masa iklan tu aku ternampak sesuatu yg bleh runtuhkan jantung aku ni... dup dap dup dap...



nak taw aku nmpak apa? hmmm... xyah la... mal0oo ai ceQ... huhu... xpa kontrol alya kontrol... kontrol cun!!! ahaaa... aku ternampak seseorang yg aku idam2 kan... hmm oh Asyraf sinclair Muslim ku.... aku teruja bila kau hadir di depan mataku...


malam ni kat tv3 koi11mlm... korang jgn lupa tgk taw slot JANGAN TIDUR LAGI... ehhh... silap2... jangan tengok... nanti aku jeles! huh.. gatai! haha.. malam ni xsilap aku... yang hadir dlm JTL (jgn tidor lagi) tu asyraf muslim (insan yg ditunggu2), alyah ( xmungkin kerana sayang)nama cam ngn aku ja..cuma buang 'h' ja, ngan awek si BIONIK tu... sapa nma gurl tu ntah? haa... aku igt dah... si comei intan lidyana...


ok la.. aku cau dulu utk entry kali ni... aku harap sesangat si asyraf muslim kejip mata sekali kat aku stg... ha2.. sapa jeles sila kembangkan idup anda yg mmg dah sedia kembang tuu... yeehhaa....



p/s: emmmbeekkkkkkk....(kalo nk tw kambing jantan tu, embekkan dia mesti lidah dia terkeluar)

Sabtu, 23 Oktober 2010

monyet's family

hari ni hati aku ni tergerak nk stori pasai keluarga monyet... ntahla xtaw seipa.. smlam aku ada wt satu kajian pasai si bapak monyet ni... pujuk punya pjuk barulah beliau nk crita... crita beliau bermula camni... uuk aak aak aak ukk... adeyh... pham ke x ha? aku pn xpaham apa monyet tu ckp...

tp? dun wory.. utk memudahkan korang utk memahami aku akan wt lakaran utk korang...


carta organisasi keluarga monyet

  
alkisahnya... ada sekoq monyet ni tringin nk kwen ngn gurl kt ats tuu... n this gurl tu pn bekenan gak kt monyet ganteng tersebut... kwen punya kwen.. aku xpasti depa ni bersanding kt atas pelamin ka x? (agak2 la monyet bersanding)... depa dikurniakan 8 org anak... kembar 2pasang... aku xpasti laki ka pompuan... nk taw tnya sendiri la... ada aku kesah?

hish apa aku ckp ni? sja la aku wt kisah ni... boring yg teramat dah... lgpun syok gak wt si ayah monyet tu jd bahan.. dah lama aku xbahan dia...



p/s: sapa teringin nk luku pala aku.. mai cepat.. satgi xdan..

Jumaat, 22 Oktober 2010

final countdown

hari yang aku tunggu smakin hampir... dah lama aku tgu dia dtg merisik.. akhirnya dia sampai jgk... hahahah... tp byk weh yang mai... lebh kurang 6... hah?? 6 apa?? mai kita skodeng...





ha... btoi kan?? ada 6... ala lek lu... bkn 6 org. tp 6 subjek yg aku amik sem ni... agak mantap2 gak la sbjek2 demikian... (eh..btoi ka ayat aku ni?).. ahhh... lantak r...

study bro study... xlama dah.. 3 mgu lg ja.. pastu smua akan berakhir.. cewah.. mcm la nk grad dah... ui2.. dah r.. aku cau lu beb...


yehha...let's gone!!!!

Ahad, 17 Oktober 2010

demam rindu @ demam apa?

orang yang jarang demam ni.. sekali demam mesti teruk kan?? hmm.. cian beliau.. adik aku ni sowang ni... dah lama beliau xdemam... last demam kalo xclap aku.. msa beliau tgh nk amik SPM.. time tu kitorang g bercuti kt Langkawi 1family.. punya la teruk sampai muntah2 kt kedai makan yg kitorang mkn mlm tuu... agak malu la jgk sbb byk beliau muntah.. tp? xpa.. adik sendiri.. wtpa nk malu kan?

skrg ni umor dia dah 18 tahun... dah lama xdemam.. kamis ritu beliau demam.. aku xtw apa punca dia.. samada rindu kt awek beliau @ demam nk exam.. beliau skg study kt UITM merbuk.. tgh nk final la skg.. xclap aku.. dlm smgu dua lg kot nk final...





risau gila tgk keadaan beliau.. jalan pun sampai belaga dinding td.. aku ngn ibu pi sambut dia.. kalo x? alamatnya.. muka dah sama petak dgn dinding la jwabnya.. aliff2...





ni plak aidid.. si pakgad yang jaga abg dia... ha3... ni pun kerap gak demam.. skali demam? teruk.. tp xmcm org demam kalo aidid ni demam.. kuat ja tgk.. mcm chat walafiat ja..tp? hakikatnya.. dia yg taw...

skg ni.. aku mntak kepada sesapa yg knai si aliff ni sila la mai umah tgk beliau..(ajak2 ayam ja), kepada awek dia.. kalo nak mai umah pun xpa... jgn malu2 kerbau plak erk... kitorang ok ja.. cuma garang cket jerk....(saja kasi takut)...ahaks....

Sabtu, 16 Oktober 2010

nasib si satria

hari ni hari paling malang buat kami sekeluarga... ok aku nk stori cket kat korang.. pagi td dalam koi 9lebih2, ibu aku gerak aku bgn tdoq..(ha3..kantoi bgn lambat), ilek r beb.. weekend la.. bgn lambat pun xpa. eh? ada ka istilah cmtu?

I: ibu
A:alya(aku)

I: kak, bgn cpat..
A: awat?
I: bgn la.. tgk 'sesuatu' ni..
A: (dgn muka mcm cenonot ayam aku agkat pala)
I: .......
A: (buuummmmm... aku tdoq balik...)
I: kak, cepat... tgk 'sesuatu' ni.... (sambil tarik tgn aku)
A: (aku pun follow jela)

taraaaaaaaaaaaaaaaaaa...............



terkejut king kong aku tgk kejadian ni.......




haram betoi.... sapa punya keja neh!!!!! argggghhhhh........



                                                               tayar kiri(depan)....



                                                            tayar kanan(depan)



                                      makgad(kucing) cuti bersalin.. sbb tu ada kecurian..



                                                                  cian syg aku...



seusai tgk kjadian ni.. aku pn capture pic sket utk kenangan.. yang paling ciannya kat ayah aku la... mna dgn nk ganti tayar baru lagi.. apa apa pun aku nk tuju sesautu kat penyanyak, pencuri, perompak & segala2 PER yang ada... aku cadangkan supaya korang besara la dari keja korang.. expeseli yang calaih harta benda family aku ni... kalo aku taw sapa korang.. siap korang.. korang igt aku pompuan.. aku takot?

akibat kecurian tu, ayah g wat repot dah.. aku taw repot pun xleh mengubah apa2.. xpala... aku xhalalkan.. dan kita jumpa di akhirat.. aku x habis perhitungan lg dgn korang..



                                                     pak polisi sdg tgk tmpat kejadian...



disebabkan pencuri tu la syg aku sakit rini... tgn(tayar) dia hilang dua2 belah... mcmna dia nk belai aku? nk bwk aku g jln2? argh.... sedihnya.... oleh itu.. hargai org yang kita syg sebelum dia cacat!!! ahaks!!!!




p/s: ayah masih mampu t'senyum walopun dlm hati ada ribut..

Khamis, 14 Oktober 2010

solat jumaat

esok ari jumaat... sekali lagi aku jumpa ari jumaat.. insyaallah.. aku nk story cket pasai hari jumaat minggu lepas.. akhirnya aidid(my little brother) berjaya jgk ikut ayah pi myang jumaat.. pujuk punya pujuk akhirnya!!! mintak2 la esok aidid pi lg..

cita dia bermula camni.. aku ada tgk 1 cita.. pasai bdk yang mls smyang, xdgr ckp ayah dia dan sbgnya.. aku pn balik la setori kat adik2 aku.. so? nk bg lg puas hati.. aku bwk balik cita tu.. lebih kurang 45minit cita tuu.. yang paling kusyuk tgk cita tuu adalah aidid...

oleh itu( cewah... ayat skema), dia dgn serta merta nk pi smyang jumaat... besa la bdk2.. time ni la nk ajaq smyang.. aku dulu mls nk mampoh myang2 ni... hu2.. disini aku potretkan kenangan si aidid ni perst time pi myg jumaat...


                                                        xslesa pkai kepiah tuu.. kecik!!



                                                          cam ragu2 ja nk pi ka x??



                                                                 jom kita melintas.....



                                                  aku sudah pulang...... dpt upah keropok..



sampai umah ja, pass balik smyang.. kitorang trus tanya.. best dak? dia ckp cm besa ja pun...

A: aku
D: aidid

A: aidid, best dak pi mesjid?
D: best.. tp mcm besa ja pn..
A: aidid smyang dpn ka blkang?
D: sblah ayah..
A: ramai dak bdk2 sma ngan aidid pi myg?
D: ramai.. tp kan? msa smyang.. depa bising kat belakang.. aidi pusing belakang tgk depa dok sembang smbil smyang...(dgn muka slumber kura2 dia bercerita)
A: huh.. time smyang... mana bleh cakap...(dengan muka aku yang jgk terslumber)



xpala... kira halal la smyang pusing blakang pn... kanak2 rebena la katakan.. harap2 esok aidid pi lg mesjid utk myg jumaat, sabtu, dan seterusnya... ahaks!!!



p/s: bila la aku nk pi myg jumaat?.  

Rabu, 13 Oktober 2010

cucoQ jagung

fuh penat aku... pejam celik, celik nganga.. dah lama aku x apdate belog aku ni.. penat pun xbeh lg ni.. td dok buang sarang spidermen yg dok melekat kt belog aku ni.. seb bek la spidermen yang hinggap kt belog ni encem2.. kalo x? aku swuh depa buang sndri sarang depa ni..

dah lama aku x apdate.. ini brmakna.. byk menda aku nk setori kt korang.. tp.. aku xmau cita dlm entry ni smua.. aku stori satu2 la ok..

ha.. ptg ni.. aku dibuli oleh ibu aku.. ewah.. ada ka istilah ibu buli anak.. ah.. xksah laa.. yang penting.. ibu aku taw yang aku mmg xpandai masak & mmg x suka masak.. tp td ibu mcm ada trick ja.. ayah aku wak balik jagung ptg td.. ibu aku plak nk pi pendang.. secara sengaja @ tidak aku xtaw.. tp sebelum pi pendang, ibu ada swuh aku masak sesuatu.. jeng2....

cucoq jagung..

punya la petuqun ilmu... aku xbapa ingat satu apa pn.. bab2 memasak ni aku slow down cket.. bab makan laju laa.. ahaks... sbb tu aku tembam a ni.. itu secara sengaja.. masa ibu dok petuqun ilmu dia, aku mula ketaq lutut.. peluh mula turun membasahi tengkoq baju aku.. aku pn dengan pantas seperti kilat... panggil adik aku... si aina... ha3.. akai... aku crita kat dia semua... pastu aku pi men tenet sat...

tgu punya tgu masa dah berlalu.. dah koi5ptg.. ibu xbalik lg... cm sengaja ja balik lambat ibu ni.. adeh.. aku pn ajak adik aku ni mula memasak..

how to make cucoQ jagung?


                                                kacau tepung sampai sebati..cmpur ngan
                                                  ikan blis yg diblender sama bawang..



                                              lepas pesiang jagung..hiris jagung nipis2..



                                                      campur jagung ngan tepung..



                                                         gaulkan kedua duanya...



                                                masuk garam, cili boo, ngan kunyit..



                                                     panaskan minyak dalam belanga...



                                        1st edition... xsedap.. pastu tambah garam cket lg..



                                              tgk..... cucoQ sedang seronok berenang...



                                               dah siap.... xsedap makan jgk... xkira!!


ok... skg sudah habis claz memasak daripada cikgu nor analia... ahaks... xleh byg aku.. kalo lah aku jd cikgu memasak... mesti semua makanan kt dunia ni sedap2 belaka.... waklu....




p/s: kaya kalo bleh wt novel masakan... cayalah!!

Isnin, 4 Oktober 2010

sem0ga berjaya

lokasi: lab B
time: sementara dok tggu en. zulhazlin masuk
dedikasi: utk adik ku ( nor aina syaza)

esok xsilap aku.. budak2 ting3 bakal memerah kepala otak mereka dengan dua kali perahan..(paper agama ngan BM)  haha.. esok depa akan menghadapi peperiksaan PMR.. disini aku nk ucap semoga berjaya kepada adik aku ( nor aina syaza bt noor habib).. gud luck k..


                                                        yg kita nak makan kamis ni....

adik yang sorang lagi ( nor aini naili bt noor habib) dah lepas UPSR... harap2 dapat la 5A.. kak sentiasa doakan ampa lg pandai pada kak.. haha... kak dulu x amik byk A sbb simpan utk adik2.. haha.. mmg misali gila kak ampa ni..

apa2 pun gud luck na.. taun ni bleh la kita ajak ayah pi bercuti kt mana2.. masing2 dah abeh exam.. kita ajak ayah swuh pi jauh2 cket.. mencari ketenangan... haha.. kerek!!... dwet nk blanja simpan dari skg na... jgn banja boros2 sgt...

ha.. ok2.. dah nak abeh clz ni.. aku cau lu.. salam..

Sabtu, 2 Oktober 2010

Warkah buat awak

yang menemani : dambaan cinta - didicazli
perasaan : emosional
habitat : umah kat kubur panjang
p/s: sila play video dibawah sebelum menghayati warkah ini


Salam awak.. firstly saya nk mintak maaf kt awak sbb buat statement ni.. apa yang bakal saya tulis ni adalah ikhlas dari hati saya.. apa yang saya rasa sbg seorang yang sentiasa sayang pada awak.. saya taw saya ni bukan yang terbaik utk awak.. saya insan biasa yang ada prinsip sendiri, impian yang masih belum dicapai.. saya juga seorang insan yang selalu melakukan kesilapan.. awak pun mcm tu jgk kan? Kita xleh nk lari dari melakukan kesilapan kan awak? kita kan manusia biasa.. tapi saya nak awak taw.. saya sgt sygkan awak.. awak dah jadi sebahagian dari hidup saya.. maafkan saya awak…


Awak.. walaupun kadang-kadang saya susah nk faham awk dan hati saya selalu terluka dengan perangai awak tapi sampai sekarang x pernah sekalipun terlintas perasaan jemu saya pada awak (awak salah sbb selalu kata yang saya jemu pada awak).. saya cuba jgk nk faham awak walaupun kadang2 tu saya rasa x boleh.. awak dahla selalu bz.. mcmna saya nk faham awak? saya pun takut nk contact awak sbb takut kacau awak.. awak pun taw kan knapa saya suka merajuk, cemburu xtentu pasal, dan kadang2 tu saya suka mendiamkan diri tanpa bagitaw apa salah awak pada saya.. awak, kalo boleh saya pun takmau rasa mcm tu, saya takmau buat awak rasa terkongkong dgn adanya saya.. tapi kan awak.. saya pun manusia biasa awak.. maafkan saya awak..
 

Awak.. saya nak awak ada dimasa susah dan senang saya.. sbb awak adalah sebahagian dari hidup saya.. saya nk sangat kongsi segalanya dengan awak.. saya xmau awak rasa yang saya jauh dari awak.. sebab saya dah rasa yang awak ni tanggungjawab saya.. saya wajib utk jaga perasaan awak.. saya nak awak rasa yang diri saya amat diperlukan.. tapi awak jangan ingat saya nak mintak apa2 balasan dari awak.. cukuplah sekadar awak dapat memahami perasaan saya.. awak, saya juga pernah mintak awak utk tunggu saya, sebab ada impian yang belum saya capai.. pada mulanya saya ingat awak boleh tunggu saya.. tp ianya hanya sekadar mimpi awak.. awk ckp jika ada jodoh kita.. xkemana.. dan awak mntak saya utk jadi sahabat baik awak.. saya taw awak xsanggup tunggu saya.. saya sedih awak.. saya taw awak perlu mengikut kehendak keluarga awak.. membuatkan ibu bapa gembira kan kewajipan kita sbg anak.. kan awak? Xpa awak.. saya x kisah.. saya faham situasi awak.. maafkan saya awak..


Awak.. walaupun selalu awak abaikan saya.. awak buat macam tak heran ja kat saya.. kenapa jd mcm tu awak? xpala awak.. tapi? Awak jgn risau ok.. saya xkan sesekali abaikan awak sebab bagi saya, awak adalah semangat saya.. awak nak taw sesuatu x? setiap hari saya selalu tunggu sms awak, tp? Apa yang saya dapat? Bagaikan menunggu bulan jatuh ke riba.. bila tiba malam ja baru awak sms saya.. tu pun lewat malam.. okla saya akan fikirkan hal yang positif.. saya taw awak bz sgt2.. tp? Bila saya tgk fesbuk.. saya nampak awak ‘bz’ layan kwn2 fesbuk saya.. saya tak marah awak.. Cuma cemburu ja.. tapi xpa saya relakan sebab saya nak awak bahagia dengan cara awak.. Cuma kadang2 tu saya merajuk dengan tindakan awak tu.. maafkan saya awak..
  

Awak.. saya taw sejak perkenalan kita, saya tak pernah nk bagi apa2 pada awak utk dijadikan kenangan.. tapi bila saya bukak blog awak.. awak memorikan gambar barang yang pernah diberi oleh kekasih lama awak.. saya cuba memaksa diri saya untuk senyum pada waktu itu awak.. tapi hakikatnya hati ni sedih sangat2 bila tengok gambar tu.. dalam blog tu jgk awak selalu memuji perempuan2 lain.. saya taw saya x seindah perempuan2 yang awak puji tu.. tapi saya jgk ada perasaan awak.. lagi satu.. awak cakap awak sayangkan saya.. tapi kenapa awak x ingat hari istimewa saya pun.. saya taw awak bz.. tapi kenapa hari istimewa bekas kekasih awak, awak boleh ingat? Kenapa awak.. siapa saya dihati awak sebenarnya? Xpala la awak.. saya akan lupakan hal kecil tu walaupun payah.. maafkan saya awak.. 


Awak.. saya nak awak taw, walau macam mana pun layanan awak pada saya, takkan berkurang secebis pun kasih sayang saya pada awak. Saya xmau kehilangan awak.. tapi jodoh x menyebelahi kita awak.. apa apapun saya akan terus ada disini bila awak perlukan saya.. di sini saya nak memohon sejuta kemaafan jika selama ni saya selalu buat awak tension dengan saya.. saya taw saya x selalu buat awak bahagia.. saya dah buat sehabis baik utk awak.. kalo dah termaktub yang saya bukan milik awak.. saya doakan awak akan jumpa dengan seseorang yang betul2 boleh membahagiakan awak.. awak.. saya terlalu sayangkan awak.. payah saya nak ungkap sebait kata2 ni.. maafkan saya awak..


Awak.. akhir kata dari saya.. awak perlu kuat semasa ketiadaan saya nanti.. saya x mau tengok awak jatuh.. sbb saya sayangkan awak.. ramai lagi yang sayangkan awak.. saya mau awak berjaya di dunia dan akhirat..  



video
                                    suka tgk filem ni..

Coretan hati,
Nor Analia bt Noor Habib
persahabatan boleh di akhiri dengan percintaan, tetapi percintaan x boleh diakhiri dengan persahabatan...


p/s: xde kena mengena antara yg idup ataupun yg mati..


Jumaat, 1 Oktober 2010

what is tensi0n & heppy?

setelah hampir 4 bulan dah ngaji modul ni... cewah... skema ngat eh.. ok2... stat len.. dah dkat 4 bulan kitorang dok mentelaah subjek ni (OSK)... akhirnya... berjaya jgk mengharungi midterm OSK ni... jap2.. sebelum tu... korang taw x apa tu OSK? (ewah.. cara tanya mcm cikgu la plak)... hmm.. OSK tu satu subjek yang diberi nama organisasi sistem komputer...

bagi aku subjek ni agak payah la jgk... sbb kena bajaq pasai komponen2 dalaman komputer ni... xpandai aku nk terangkan.. korang tanya jela sesapa yang lbh expert.. hari rabu ritu. hari yang bertarikh 29 september 2010 (bersamaan dengan hari lahir ibu aku)<<<< nanti aku story lak about besday ibu aku ni>>>... claz kitorang ada midterm OSK ni.. baca2 punya baca nota yang dlm slide tu... aku igtkan aku paham... ha3 rupa2nya sebaliknya..

mcm paper2 yang laen.. kecuali math...  midterm paper OSK tu ada 3 bahagian..

1. bulat2... ala objektif 20 soalan... bersamaan 20 markah..
2. true false.. aku kna plih smaada keterangan tu btoi ka salah.. 10 markah..
3. bahagian kira2... 20 markah..

markah penuh ada 50markah...


aku xmau la cita banyak.. yang pastinya soklan tu mmg payah.. orang laen kuaq clz sblm tamat msa.. tp aku?? ha2... abeh msa baru kuaq... belek smpai lunyai paper tuu... xpa cik mua'zah.. balik ayen la paper tuu noh... pastu baru tanda.. ha3..

pic kt bwah ni adalah gimik ja... ada kena ngena antar yang telah hidup mahupun yang masih idup..

 
  lihatlah betapa pyahnya soklan OSK tu.. time ni urat pala tgh bersimpoi..



yang ni plak muka2 ceria bila dah abeh exam...


sebenaqnya geng kitorang ada 6 orang... tp yang lg 2 orang xde dlm pic ni.. sbb diorang tu pemalu cket.. so? yang bleh gebang2 cuma 4 orang ja...


p/s: thanks to wani sbb pic ni dia punya nset..
        thaks jgk to ct sbb dia yg capture pic ni..(kalo xelok marah ct)... kuang3..

rapuh

kali ni entry aku, aku nk story cket pasai 1 lagu yang wat msa skg ni mdapat tmpat di dlm carta hotfm, cewah! dak eh.. mndapat tmpat dihati aku.. credit to opick.. saudagar yang nyanyi lagu ni... ntah napa kalo dgaq lagu ni aku jd sebak... cm terasa gila kt hati kecik aku ni.. korang cuba teka lgu apa? ha.. mesti korang xtw.. sbb si opick ni byk lagu yang dia maen.. best2 belaka.. ok cuba korang try layan lagu ni.. aku suka ni..




cuba korang tgk betapa si opick ni menghayati lagu2 dia... sbb tu la yang aku minat sgt kat dia ni.. & suara dia pn agak meletup gila...


video


ni plak video lagu tuu.. aku nk aplod mp3 xreti.. so? aku aplod ja video ni.. tu pun xde video klip pn.. aku cari xjumpa la... yang ada kt video ni juz gambaq si opick ni sekeping ja.. ntah la... korang layan jela yang mana ada... jgn komplen... bersyukur lah dgn apa yang ada.. cewah!!


ops... yang ni plak lirik lagu ni... aku dengan baik hati tlg sediakan kt korang... xyah la korang susah2 pi surf kt tenet.. he3... ala baik hati la plak.. ececece...



Opick - Rapuh 

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu.
.



skali aku dgr lagu ni tanpa menengok lirik.. aku ingat lagu ni  bleh ditujukan khas utk seseorang... tp bila tgk ja lirik... alahai... salah tafsir la aku jwbnya... lagu ni sbnar2 nya ditujukan utk YANG MAHA PENCIPTA... xcya cuba korang tgk ada ssetengah baris yang diakhiri dgn ( Mu ).. seb bek la aku x terpesong... hu3..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...