rombongan cik alya

Khamis, 14 Oktober 2010

solat jumaat

esok ari jumaat... sekali lagi aku jumpa ari jumaat.. insyaallah.. aku nk story cket pasai hari jumaat minggu lepas.. akhirnya aidid(my little brother) berjaya jgk ikut ayah pi myang jumaat.. pujuk punya pujuk akhirnya!!! mintak2 la esok aidid pi lg..

cita dia bermula camni.. aku ada tgk 1 cita.. pasai bdk yang mls smyang, xdgr ckp ayah dia dan sbgnya.. aku pn balik la setori kat adik2 aku.. so? nk bg lg puas hati.. aku bwk balik cita tu.. lebih kurang 45minit cita tuu.. yang paling kusyuk tgk cita tuu adalah aidid...

oleh itu( cewah... ayat skema), dia dgn serta merta nk pi smyang jumaat... besa la bdk2.. time ni la nk ajaq smyang.. aku dulu mls nk mampoh myang2 ni... hu2.. disini aku potretkan kenangan si aidid ni perst time pi myg jumaat...


                                                        xslesa pkai kepiah tuu.. kecik!!



                                                          cam ragu2 ja nk pi ka x??



                                                                 jom kita melintas.....



                                                  aku sudah pulang...... dpt upah keropok..



sampai umah ja, pass balik smyang.. kitorang trus tanya.. best dak? dia ckp cm besa ja pun...

A: aku
D: aidid

A: aidid, best dak pi mesjid?
D: best.. tp mcm besa ja pn..
A: aidid smyang dpn ka blkang?
D: sblah ayah..
A: ramai dak bdk2 sma ngan aidid pi myg?
D: ramai.. tp kan? msa smyang.. depa bising kat belakang.. aidi pusing belakang tgk depa dok sembang smbil smyang...(dgn muka slumber kura2 dia bercerita)
A: huh.. time smyang... mana bleh cakap...(dengan muka aku yang jgk terslumber)



xpala... kira halal la smyang pusing blakang pn... kanak2 rebena la katakan.. harap2 esok aidid pi lg mesjid utk myg jumaat, sabtu, dan seterusnya... ahaks!!!



p/s: bila la aku nk pi myg jumaat?.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...