rombongan cik alya

Rabu, 13 Oktober 2010

cucoQ jagung

fuh penat aku... pejam celik, celik nganga.. dah lama aku x apdate belog aku ni.. penat pun xbeh lg ni.. td dok buang sarang spidermen yg dok melekat kt belog aku ni.. seb bek la spidermen yang hinggap kt belog ni encem2.. kalo x? aku swuh depa buang sndri sarang depa ni..

dah lama aku x apdate.. ini brmakna.. byk menda aku nk setori kt korang.. tp.. aku xmau cita dlm entry ni smua.. aku stori satu2 la ok..

ha.. ptg ni.. aku dibuli oleh ibu aku.. ewah.. ada ka istilah ibu buli anak.. ah.. xksah laa.. yang penting.. ibu aku taw yang aku mmg xpandai masak & mmg x suka masak.. tp td ibu mcm ada trick ja.. ayah aku wak balik jagung ptg td.. ibu aku plak nk pi pendang.. secara sengaja @ tidak aku xtaw.. tp sebelum pi pendang, ibu ada swuh aku masak sesuatu.. jeng2....

cucoq jagung..

punya la petuqun ilmu... aku xbapa ingat satu apa pn.. bab2 memasak ni aku slow down cket.. bab makan laju laa.. ahaks... sbb tu aku tembam a ni.. itu secara sengaja.. masa ibu dok petuqun ilmu dia, aku mula ketaq lutut.. peluh mula turun membasahi tengkoq baju aku.. aku pn dengan pantas seperti kilat... panggil adik aku... si aina... ha3.. akai... aku crita kat dia semua... pastu aku pi men tenet sat...

tgu punya tgu masa dah berlalu.. dah koi5ptg.. ibu xbalik lg... cm sengaja ja balik lambat ibu ni.. adeh.. aku pn ajak adik aku ni mula memasak..

how to make cucoQ jagung?


                                                kacau tepung sampai sebati..cmpur ngan
                                                  ikan blis yg diblender sama bawang..



                                              lepas pesiang jagung..hiris jagung nipis2..



                                                      campur jagung ngan tepung..



                                                         gaulkan kedua duanya...



                                                masuk garam, cili boo, ngan kunyit..



                                                     panaskan minyak dalam belanga...



                                        1st edition... xsedap.. pastu tambah garam cket lg..



                                              tgk..... cucoQ sedang seronok berenang...



                                               dah siap.... xsedap makan jgk... xkira!!


ok... skg sudah habis claz memasak daripada cikgu nor analia... ahaks... xleh byg aku.. kalo lah aku jd cikgu memasak... mesti semua makanan kt dunia ni sedap2 belaka.... waklu....




p/s: kaya kalo bleh wt novel masakan... cayalah!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...