rombongan cik alya

Jumaat, 1 Oktober 2010

rapuh

kali ni entry aku, aku nk story cket pasai 1 lagu yang wat msa skg ni mdapat tmpat di dlm carta hotfm, cewah! dak eh.. mndapat tmpat dihati aku.. credit to opick.. saudagar yang nyanyi lagu ni... ntah napa kalo dgaq lagu ni aku jd sebak... cm terasa gila kt hati kecik aku ni.. korang cuba teka lgu apa? ha.. mesti korang xtw.. sbb si opick ni byk lagu yang dia maen.. best2 belaka.. ok cuba korang try layan lagu ni.. aku suka ni..




cuba korang tgk betapa si opick ni menghayati lagu2 dia... sbb tu la yang aku minat sgt kat dia ni.. & suara dia pn agak meletup gila...


video


ni plak video lagu tuu.. aku nk aplod mp3 xreti.. so? aku aplod ja video ni.. tu pun xde video klip pn.. aku cari xjumpa la... yang ada kt video ni juz gambaq si opick ni sekeping ja.. ntah la... korang layan jela yang mana ada... jgn komplen... bersyukur lah dgn apa yang ada.. cewah!!


ops... yang ni plak lirik lagu ni... aku dengan baik hati tlg sediakan kt korang... xyah la korang susah2 pi surf kt tenet.. he3... ala baik hati la plak.. ececece...



Opick - Rapuh 

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu.
.



skali aku dgr lagu ni tanpa menengok lirik.. aku ingat lagu ni  bleh ditujukan khas utk seseorang... tp bila tgk ja lirik... alahai... salah tafsir la aku jwbnya... lagu ni sbnar2 nya ditujukan utk YANG MAHA PENCIPTA... xcya cuba korang tgk ada ssetengah baris yang diakhiri dgn ( Mu ).. seb bek la aku x terpesong... hu3..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...