rombongan cik alya

Jumaat, 8 April 2011

siapa yang buta?

Cerita ini mengisahkan antara si Putera katak dgn seorang gadis yang bernama Alya(bukan nama sebenar).. mereka tak pernah berjumpa tetapi, jika sudah ditakdirkan ALLAH, apalah dayanya untuk gadis ini melawan suratan takdir.. cuba korang baca situasi2 yang aku ciptakan tu..


Situasi 1
jam : 9:18pm
lokasi si katak : dalam tandas
lokasi si gadis : dalam bilik tidur

Pada malam kejadian, si gadis bergegas ke tandas untuk melepaskan hajatnya, kerana 'emergency case' si gadis mengambil keputusan untuk tidak menghalau si katak yang ketika itu berada di dalam tandas tersebut.
"arrhh.. biarlah.. bukan dia nak kacau aku pun.."
si gadis terus melepaskan hajatnya, hampir 5minit 'bersama' di dalam tandas, si katak tidak bergerak langsung dari tempatnya. akal jahat sudah mula menjalar di setiap pelusuk fikiran si gadis, beliau ingin mengusik si katak lalu si gadis 'memercik' air pada si katak tersebut. Apalagi? katak pun seperti KAMBING jugak!! si katak terus melompat lompat untuk menyelamatkan dirinya sebelum dia lemas! sedang asyik melompat, tiba tiba, si katak terlanggar dengan pintu tandas tersebut!!! adakah katak itu buta?



Situasi 2
jam : 8:07pm
lokasi si katak : kamar mandi
lokasi si gadis : kamar tidur

Si gadis bergegas ke kamar mandi kerana sudah 'dipukul' oleh ibunya. oleh kerana terlalu kalut, si gadis terlupa untuk membuka lampu kamar mandi tersebut.. beliau tidak tahu yang si katak juga berada dalam kamar mandi itu.. langkah pertamanya ke dalam kamar mandi tersebut telah mengundang kegelian yang mencapai tahap maksimum!! 
OUCCCHHHHH!!!!!
kaki KANAN si gadis berada betul betul di atas kepala katak yang malang itu.. katak berkata "how dare you"(dalam bahasa katak)... adakah si gadis juga buta?

moral value : masuk tandas kaki kiri.. tempat setan tu~~ PEACE!!

1 ulasan:

  1. xbpa nk paham la..apa kaitan situasi 1 n 2??yus skolah xbpa tggi sgt la..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...